,

Priprema za novu poslovnu godinu: koraci koje kompanije trebaju poduzeti pri kraju poslovne godine

27 nov 2023

S završetkom poslovne godine otvara se važan ciklus završetka finansijskog perioda koji od kompanija zahtijeva provođenje precizno određenih koraka. U ovom tekstu ćemo sistematično pregledati ključne procedure koje kompanije trebaju provesti pri kraju poslovne godine kako bi osigurale uspješan prijelaz u novu poslovnu godinu.

 

  1. Inventura i popis sredstava

Važan aspekt završetka poslovne godine je sprovođenje inventure i precizan popis zaliha. To nam omogućava preciznu procjenu imovine i osigurava da finansijski izvještaji tačno odražavaju stvarno stanje kompanije.

 

  1. Završavanje finansijskih izvještaja

Priprema konačnih finansijskih izvještaja, uključujući bilans stanja, izvještaj o poslovanju i izvještaj o novčanim tokovima, ključna je za pregled uspješnosti poslovanja. Na taj način dobivamo cjelovit uvid u finansijsko stanje kompanije, što služi kao osnova za daljnje odluke i planiranje.

 

  1. Porezno planiranje

Kraj poslovne godine također uključuje analizu poreskih obaveza i razmatranje mogućnosti optimizacije poreskog opterećenja. Istovremeno procjenjujemo profitabilnost poslovanja, što je ključno za ostvarivanje dugoročne strategije.

 

  1. Izvještavanje i usklađenost

Priprema godišnjeg izvještaja i osiguranje usklađenosti sa propisima i zakonodavstvom ključni su koraci pri završetku poslovne godine. Pri tome moramo pažljivo ispunjavati sve regulatorne zahtjeve i obaveze prema dioničarima.

 

  1. Ocjena poslovnih ciljeva

Kraj godine je povoljan trenutak za kritičku procjenu i davanje mišljenja o postignutim poslovnim ciljevima te planiranje budućih ciljeva. Možemo se osloniti na analizu strategije, identifikaciju postignutih ciljeva i postavljanje novih ciljeva za sljedeću poslovnu godinu.

 

  1. Komunikacija s zaposlenim

Za održavanje dobrog ozračja u kompaniji ne smijemo zaboraviti na naše zaposlenike, koji su srce kompanije. Dobro je da budemo iskreni s zaposlenicima, redovno ih obavještavamo o postignućima i promjenama te ih tako motiviramo i jačamo njihovo sudjelovanje.

Također, ne smijemo zaboraviti provesti analizu osoblja koja nam može pomoći u poboljšanju i lakšem planiranju upravljanja osobljem.

 

  1. Tehnološke nadogradnje

Tehnološke nadogradnje i sigurnosne provjere uvijek su dobrodošle jer omogućavaju veću konkurentnost, ali i dobru pripremu za izazove, neizvjesne situacije i prilike koje donosi nova poslovna godina.

 

Zaključak poslovne godine 

Postavljanje čvrstih temelja ključno je za uspješno poslovanje i rast kompanije u novoj poslovnoj godini. Stoga je važno pristupiti završetku precizno, pregledno i s široko otvorenim očima kako ne bismo propustili ključne stvari koje bi mogle ugroziti naše poslovanje.

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X