Šta „misli globalno – djeluj lokalno“ znači u izboru poslovnog softvera za preduzeće?

Apr 26, 2019 | BLOG BA, Opšte teme, Poslovna rješenja

Koja je razlika u licenciranju „istovremenih“ i „imenovanih“ korisnika?

Koliko je teško donijeti pravu odluku u izboru poslovnog softvera za svoje preduzeće zna svaki direktor koji se barem jedanput našao pred takvim izborom.

U kompanijama je posljednjih godina primjećen porast prisutnosti globalnih programskih rješenja što ukazuje na povoljan rast svijesti o neophodnosti implementacije ERP rješenja za dalji rast i razvoj poslovanja. Sa druge strane, podsticaj je proizvođačima poslovnih softvera da se aktivno uključe u tržišnu utakmicu savremenih okvira.

Kod izbora rješenja, nakon sagledavanja svih potreba i prolaženja koraka za uspješnu implementaciju  jedna od najvećih nedoumica je šta izabrati: lokalno ili lokalizovano rješenje ?

 

“One size doesn’t fit all.”

Principi svakodnevne kupovine krajnjih potrošača se lako mogu prepoznati i primjeniti i u ovako kompleksnim izborima. Pogledajmo nekoliko primjera:

Kupovina džempera: Odgovara li ista veličina baš svima?!

Ako pri kupovini džempera ne odgovara svima ista veličina i model, zašto bi to bio slučaj sa poslovnim programom? Pokušati u isto okruženje, okvir i mogućnosti implementirati firmu sa 20 zaposlenih i korporaciju sa toliko ljudi samo u službi računovodstva i preko 400 zaposlenih zvuči kao da top modelu uporno oblačimo XXL džemper i očekujemo da izgleda kao „lutka sa naslovne strane“. Obrnuta situacija vizuelno izgleda neuporedivo gore, a ista slika bi nas sačekala sa implementacijom takvog „džempera“ u prosječnu firmu.

Izbor restorana za ručak: Da li biste jeli u etno restoranu domaće kuhinje u kojem je glavni kuhar Kinez?

Vjerovatno svako od nas pri pomisli na restoran domaće kuhinje ipak zamišlja prirodu neke planine, ambijent restorana u drvetu, sarmu, grah prebranac, konobare u narodnoj nošnji i kuhara… koji nije Kinez! Za našu kuhinju nema boljeg kuhara od onog ko je sa ovog podneblja. Zato što najbolje poznaje domaće navike, staru recepturu, lokalne ukuse i začine. „Začin“ koji će i Vaš poslovni program učiniti potpuno kompletnim i prilagođenim Vašim potrebama je uvijek lokalni – rezultat rada, iskustva i znanja onih koji već dugo rade sa lokalnim firmama, prate lokalne zakone i to implementiraju u funkcionalnost lokalnog programa.

Primjera za poređenje iz svakodnevnih izbora potrošača je puno. Argumenti za uspješnije pokrivanje poslovnih procesa lokalnim a ne lokalizovanim rješenjem su brojni a ključ za većinu njih nalazi se u znanju i iskustvu prikupljenom u radu sa lokalnim tržištem. Svakako da globalni pogled na prilike u razvijenom svijetu i iskustva koja dobijamo iz tehnološkog i privrednog razvoja savremenog okruženja koriste u mnogome u lokalnoj primjeni istih. Uz sva nastojanja približavanja trendovima svjetskog poretka, realnost u lokalnoj privredi ukazuje da je posebno važno procijeniti trenutak kada se određena znanja sa globalnog nivoa mogu i kada ih treba sprovesti lokalno. Primjena takvih znanja u pogrešnom trenutku se mjeri ogromnim gubljenjem resursa i krajnjim izostankom rezultata.

Koliko je razvijeni svijet u nekim segmentima ipak daleko od realnosti u našoj privredi i odnosa potreba i mogućnosti domaćih kompanija pokazuju i posljednji u nizu izmjena uslova korištenja pojedinih globalnih ponuđača poslovnog softvera. Globalni ponuđači svojom veličinom i udjelom na svjetskom tržištu imaju mogućnost da nametnu promjene koje mogu bitno da promijene troškove korištenja, i ostale uslove.

Tako danas imamo situaciju da se brojni korisnici  sa domaćeg tržišta susreću sa novim izazovima, prouzrokovanim izborom globalnog ponuđača za poslovni softver:

  • Ponuđač sprovodi odluku da licence ne broji više kao istovremene pristupe programu, već svaki korisnik programa mora da ima licencu za korištenje. Ako znamo da je prosječna kompanija/korisnik do sada za 20 korisnika koristila samo 10 istovremenih licenci ovo jasno ukazuje da će od sada morati dokupiti još 10 licenci. Praktično, uskoro će morati da u lokalizovan poslovni program investira kao da ga kupuje još jedanput.

 

  • Ponuđač je odlučio da prestane sa mogućnošću ažuriranja on-premise licenci (onih koje su instalirane kod korisnika) čime ga praktično primorava na prelazak na Cloud rešenje koje će ubuduće jedino imati opciju ažuriranja na nove verzije. Indirektno ovo znači da će mu na godišnjem nivou biti potrebno gotovo 2 puta više izdvajanja za ažuriranje na nove verzije lokalizovanog programa nego što bi mu trebalo za prosječno ažuriranje lokalnog rješenja.

 

  • U praksi, ovakve odluke globalnih ponuđa za prosečnu srpsku kompaniju znače da će ih korištenje takvog programa ubuduće koštati 4-6 puta više nego što su navikli.

 

Šta takvim korisnicima preostaje?

Da izdvoje budžet u svojim finansijama za odluke globalnih ponuđača ili da u izboru poslovnog programa primjene „ misli globalno – djeluj lokalno “.

Globalno znanje :

  • iz više od 10 zemalja
  • sa preko 55.000 istovremenih korisnika u regionu
  • više od 20 partnerskih firmi u BiH za implementaciju i obuku korisnika
  • preko 100 certifikovanih konsultanata za podršku i pomoć u radu

Primjenjujemo lokalno:

  • potpuno usklađeno sa BH zakonodavstvom
  • prilgađeno potrebama korisnika
  • razvijeno na regionu Balkana
  • u duhu običajnih normi lokalne privrede
  • sa mogućnošću izbora: hosting ili instalacija u kompaniji
  • sa unaprijed poznatim troškovima.

Provjerite OVDJE zašto u više od 2.000 kompanija o njihovom poslu računa vodi PANTHEON?!

untitleddatalabDatalab tim

Simboličnim potpisom želimo da obuhvatimo sve pojedince, zaposlene, saradnike, partnere i korisnike sa kojima svakodnevno učimo, stičemo i razmenjujemo iskustvo, znanje, probleme i rešenja. Bez svih zajedno svega ovoga ne bi bilo. Čitajte nas redovno i javite koje vas teme i informacije zanimaju! Jer danas više nego ikad važi: kad imaš informaciju, imaš moć. Ekipa Datalaba svoje znanje deli sa vama! Podelite dalje…

X