, ,

Strategije digitalne transformacije za mala preduzeća

11 jul 2025

Digitalna transformacija često se spominje u kontekstu velikih preduzeća i potpune transformacije poslovanja, no može li biti pristupačna i malim poduzetnicima?

U malim preduzećima način rada često se ne mijenja zbog manjka vremena i resursa.

Posla je previše da bi se moglo posvetiti dovoljno vremena strategijama za unapređenje poslovanja.

Promjene u načinu rada nerijetko su izazovne ali ako se uvode postupno i promišljeno, donose dugoročne rezultate i prednosti u poslovanju.

Digitalna transformacija može se uvesti postupno a obuhvaća integraciju digitalne tehnologije u proizvode ili radne procese preduzeća pa čak i u strategiji i načinu razmišljanja.

U nastavku donosimo 5 načina na koje možete započeti digitalnu transformaciju svojeg preduzeća bez prevelikih početnih ulaganja i resursa.

Uvedite rješenja u oblaku

Fleksibilnost, skalabilnost i početna ulaganja samo su neki od odlučujućih faktora pri izboru softverskih rješenja za mala preduzeća.

Male firme trebaju rješenja koja će rasti s njima i neće zahtijevati ulaganja u skupu infrastrukturu, osoblje koje će ju održavati i dodatne troškove koje dolaze s kupovinom poslovnih softerskih rješenja.

Upravo zbog toga je tehnologija u oblaku pravi izbor za ovakvu vrstu poslovanja.

Danas na tržištu postoje Cloud rješenja za različite aspekte poslovanja, od rješenja za upravljanje i pohranu dokumentacije, CRM sve do cjelovitih ERP sistema koji sadrže sve informacije i alate za vođenje poslovanja.

Primjer takvog ERP sistema je i PANTHEON Web Light. Ovaj jednostavan program omogućuje izdavanje i zaprimanje računa, ePoslovanje, skladišno poslovanje, putne naloge, praćenje evidencije radnog vremena i pregled poslovanja. Sve što vam je potrebno za implementaciju je pristup internetskoj vezi i računar.

Modularni dizajn omogućuje prilagođavanje rješenja tačno prema vašim potrebama.

 

Otkrijte sve mogućnosti PANTHEON Web Light-a.

Prilagodite rješenje svojim potrebama.

 

Iskoristite moć automatizacije

Automatizacija je proces u kojem stroj odnosno softver zamjenjuje radne zadatke koji se obavljaju ručno poput administracije i ponavljajućih zadataka.

Može se koristiti u različitim industrijama, od proizvodnje do prodaje, računovodstva i ljudskih potencijala. Uvođenjem automatizacije u svoje radne procese oslobađate vrijeme za strateški bitnije zadatke i ulažete u daljnji rast i razvoj svog preduzeća.

CRM

Automatizacija može biti iznimno korisna u područjima poput odnosa s kupcima (CRM) jer omogućuje lakše upravljanje komunikacijom s više klijenata i pregled svih podataka na jednom mjestu.

Koristi se i u marketingu za bržu komunikaciju s potencijalnim klijentima, automatsko slanje mailova prema ranije određenom rasporedu ili ponašanju kupaca kao i automatsko objavljivanje na društvenim mrežama.

Automatizacija u računovodstvu

U računovodstvu i finansijama automatizacija je važna zbog velike količine podataka i dokumentacije kojom se upravlja.

Automatizacija računa omogućuje automatsko generiranje i slanje računa korisnicima u samo nekoliko koraka prema ranije određenim postavkama. Time se smanjuje količina ručnog unosa podataka i broj grešaka koji njime nastaje.

OCR

Zaprimanje računa i knjiženje također zahtijeva značajnu količinu ručnog unosa podataka. Uz automatizaciju i OCR tehnologiju (optičko prepoznavanje znakova) taj dio prepuštate softveru koji prima i raspoznaje podatke i papirne dokumente te ih od tuda automatski knjiži u saldakonte i glavnu knjigu.

Uz eKnjiženje u PANTHEON-u knjigovođi preostaje samo pregledavanje tačnosti podataka bez ručnog pretipkavanja.

Ostali radni procesi u preduzeću također se mogu automatizirati prema vašim potrebama uz PANTHEON eProces. Neki od primjera procesa koji se mogu automatizirati su obračun PDV-a, obračun plaća, zaključak godine i mnogi drugi.

Povećajte mobilnost

Omogućite svojim zaposlenicima pristup svim podacima bilo kada i bilo gdje. Na taj način niste ograničeni na jedno mjesto i potrebnim informacijama možete pristupiti i sa terena.

Poslovni program poput PANTHEON Web Light-a omogućuje pristup sa različitih uređaja poput mobilnog telefona, tableta i prijenosnog računara. PANTHEON Web također ubrzava komunikaciju jer različitim korisnicima omogućuje pristup istoj bazi podataka.

Primjerice, kada jedan korisnik unese dokument u PANTHEON, isti je odmah vidljiv svim drugim korisnicima kojima je pristup odobren u postavkama.

Time je skraćen put razmjene dokumentacije i podataka između više saradnika i  omogućuje pristup svima sa bilo koje lokacije.

Ova mogućnost korisna je za različite djelatnosti poput terenskog rada, računovodstvenih servisa, veleprodaju, maloprodaju pa čak i proizvodnju.

Analizirajte podatke

Za potpuni pregled poslovanja iznimno je važno voditi evidenciju svih poslovnih aktivnosti i bilježiti rezultate.

U početku se to može činiti jednostavno, pogotovo ako se radi o malom preduzeću, no s vremenom količina podataka raste. Ako se evidencija podataka vodi ručno, primjerice u Excel tablici ili više njih, cijeli proces postaje složeniji.

U moru tablica, registratora i dokumenata teže je doći do relevantnih podataka i još važnije, usporediti ih kako bi mogli donositi informirane odluke za budućnost svog poslovanja.

Ulaganje u poslovni program koji će omogućiti nadzor nad svim podacima na jednom mjestu i kreiranje izvještaja prema potrebama štedi dragocjeno vrijeme i smanjuje rizik od pogrešnih podataka jer se svi podaci prate izravno u programu.

Granula Nadzorna ploča omogućuje jednostavan i brz pregled pokazatelja poslovanja preduzeća u stvarnom vremenu na pametnim telefonima, tabletima i osobnim računarima.

Dostupni su osnovni pokazatelji poslovanja, a korisnici mogu kreirati i prilagođene analize i pokazatelje prema svojem poslovanju.

Pametnim upravljanjem i analiziranjem podataka mala preduzeća mogu donositi pametnije odluke i optimizirati svoje radne procese na temelju realnih pokazatelja.

Uložite u digitalni marketing

Ukoliko još uvijek nije, sada je pravo vrijeme da vaše preduzeće uspostavi svoju prisutnost i u online svijetu. Implementacija digitalnog marketinga u svoju poslovnu strategiju pomoći će vam da se približite većoj količini klijenata u kraćem vremenu.

Digitalni marketing uključuje komunikaciju s potencijalnim klijentima putem različitih kanala poput e-maila, društvenih mreža i content (sadržajnog) marketinga. Kako bi ste kreirali uspješnu strategiju važno je najprije identificirati vašu ciljanu publiku.

Uz pomoć podataka iz vašeg poslovnog programa možete naučiti puno toga o vašim kupcima, poput njihovih kupovnih navika i interesa.

Nakon što ste identificirali ciljanu publiku potrebno je zapitati se na kojim platformama se ta skupina najčešće nalazi? Ako je to na primjer, društvena mreža Facebook, neće biti isplativo plaćati oglašavanje na Instagramu ili Tik Tok-u.

Content marketing je korisna strategija koja vam može pomoći u podizanju prepoznatljivosti brenda i približavanju publici bez izravnog oglašavanja.

Kreiranjem i objavljivanjem korisnog sadržaja možete utjecati na percepciju o vašem brendu i povećati povjerenje potencijalnih klijenata.

Strategija digitalnog marketinga razlikuje se za svaku industriju i poduzeće ali ono što je uvijek bitno je postaviti se u poziciju potencijalnog kupca, razumijeti njegove slabe točke i interese te tome prilagoditi svoju strategiju i sadržaj.

Zaključak

Ustaljeno mišljenje je da je digitalna transformacija luksuz koji si mala preduzeća ne mogu priuštiti ali – to nije istina!

U ovom blogu pokazali smo kako se digitalna transformacija može uvesti u različitim aspektima poslovanja bez opterećivanja budžeta.

Postupno i promišljeno uvođenje digitalnih tehnologija može donijeti značajne prednosti.

Rješenja u oblaku, automatizacija, mobilnost, analiza podataka i digitalni marketing samo su neki od koraka koji omogućuju malim preduzećima da optimiziraju svoje poslovanje, povećaju učinkovitost i dosegnu širu publiku.

Želite započeti digitalnu transformaciju svog preduzeća?

Kontaktirajte nas i unaprijedite poslovanje već danas!

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X