,

Fenomen “lipstick on a pig”: Izbjegnite iluziju digitalne transformacije

3 nov 2017

Joe Peppard je Professor na ESMT, Njemačka

Profesor Joe Peppard bit će gostujući govornik na Međunarodnoj PANTHEON konferenciji 2017. u Grand Hotelu Bernardin, Portorož u Sloveniji 16. novembra. Inače je profesor u ESMT Berlinu u Njemačkoj i profesor na Sveučilištu Južne Australije. Njegova najnovija knjiga je Strateško upravljanje informacijskim sistemima: Izgradnja digitalne strategije, a trenutno piše sljedeću knjigu, Digital Leadership for Boards i C-Suites.

Kada organizacija daje iluziju da je digitalna?

Tokom proteklih nekoliko dana pregledam neke od mojih podataka o tome kako preduzeća upravljaju – ili ne – njihovim tzv. Digitalnim transformacijskim putovanjima. Impresioniran sam ambicijom nekih preduzeća, što rade i što su postigli. Drugi, nažalost, ili guraju glavu u zemlju, bez puno smjera ili daju iluziju napretka. Jedan zabrinjavajući trend koji vidimo jest ono što nazivam “lipstick on a pig” (pojam za prividno i lažno predstavljanje nečega). Ovo je mjesto gdje organizacija daje iluziju da je digitalna. Za vanjski svijet mogu predstaviti neke sjajne nove aplikacije, ali unutar preduzeća zapravo su i dalje u mraku. Mnogo se toga događa pod zastavom “naše digitalne inicijative”, ali u stvarnosti postoji mala kohezivnost i minimalan napredak.

Prema Altimeter Group, više od 80% tvrtki danas prolazi kroz digitalnu transformaciju. Mislite li da sve ove tvrtke znaju što digitalno znači?

 

Mislim da ne. Biti digitalan uključuje više od primjene digitalnih tehnologija kao što su društvene medije, mobilni uređaji, Cloud, analitika, internet stvari, kognitivno računanje, umjetna inteligencija ili blockchain. Digitalnost pruža priliku za fundamentalno ponovno zamišljanje kompanije od trenutka strategije do njegove operacije. Također omogućava da preispitamo svoj poslovni model i prijedlog ponude, kako upravljamo rizikom, kako se bavimo kupcima i drugim ekosistemskim partnerima. Digitalna tehnologija kao što je „blockchain“, primjerice, izaziva suštinu onoga što danas razumijemo u organizaciji, dopuštajući pa prvi put mogućnost distribuirane autonomne organizacijske strukture. Ona također ima implikacije za korporativnu strategiju; na primjer, platforme izazivaju dominantnu perspektivu ponude i naglašavaju važnost upravljanja mrežnim efektima. Digitalnost može biti uzbudljiva, senzacionalna – ali je teško postići.

 

Digitalnost pruža priliku za fundamentalno ponovno zamišljanje kompanije od trenutka strategije do njegove operacije.

Spomenuli ste da je “digitalnost” teško postići. Mislite li da je jedan od najtežih izazova za bilo koju organizaciju na putu prema “digitalnom nebu” prevladati otpor stanovništva na promjene?

 

Da, slažem se. Moje istraživanje otkriva da je najteže postići kulturološke i kolektivne promjene koje su nužne kako bi organizacija postala doista digitalna. Za zaposlenike koji nisu spremni za promjenu, promjene znače neizvjesnost, izazov njihovom identitetu i mogu ih potencijalno koštati posla. “Transformacija” je samo druga riječ za promjenu i znamo da je postizanje promjene, osobito kulturološke promjene, nevjerojatno teško.

 

Morate prilagoditi svoje nove ideje viziji kako vaš klijent želi komunicirati s vama i kako ćete im dopustiti da to učine. Možda mislite da imate veliki poslovni model s dobitnom vrijednošću, no kupac je krajnji sudac.

 

Digitalna transformacija također znači izgradnja snažne strategije i jasne vizije. Da li je razumijevanje potreba naših kupaca dio te jasne vizije?

 

Apsolutno! Vizija koja vodi inicijativu za digitalnu transformaciju ne pojavljuje se sama od sebe. Uvijek je moguće pogoditi izvanrednu poslovnu ideju, ali to je manje vjerojatno da će se dogoditi bez stavljanja neke značajne misli u nju. Ako ste još uvijek izgubljeni u mraku, morate rasvijetliti svoje ideje, proučiti tržište i svoju konkurenciju, a prije svega razumjeti ponašanje vaših kupaca. Morate prilagoditi svoje nove ideje viziji kako vaš klijent želi komunicirati s vama i kako ćete im dopustiti da to učine. Možda mislite da imate veliki poslovni model s dobitnom vrijednošću, no kupac je krajnji sudac.

Na primjer, pogledajte Uber. Oni su stvorili najveću svjetsku uslugu za automobilske usluge bez kupnje vozila, dok su eBay i Alibaba stvorili neke od najopsežnijih maloprodajnih kanala na svijetu bez održavanja inventara. Oboje se usredotočuju isključivo na kupca i “njihov problem koji treba riješiti”.

 

 Više ćete pričati o digitalnoj transformaciji i kako da izbjegnete iluziju o digitalnoj transformaciji na Međunarodnoj PANTHEON konferenciji 16. novembra u Grand Hotelu Bernardin Portorož, Slovenija. Prije nego što se lično sretnemo, možete li nam dati savjete kako preživjeti i pripremiti se za “Digitalnost”?

 

Važno je shvatiti da digitalna transformacija nije neizbježna; to zahtijeva aktivno učešće cijele organizacije. Štaviše, digitalizacija nije baš mlada, već nešto što se dešavalo već nekoliko decenija, iako je u posljednjih nekoliko godina ubrzano pokretalo mobilne, društvene medije, internet stvari i analitiku. Postoje različiti putevi za postizanje digitalne transformacije i ja ću ih detaljno razraditi tokom prezentacije. Ako pristupite procesu digitalne transformacije sa sumnjom u vašem umu, onda je predodređeno da nećete uspjeti. Morate znati da digitalizacija nije samo sredstvo za poboljšanje rezultata vašeg biznisa, već i apsolutna potreba za opstankom vaše kompanije.

 

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X