Poslovni savjeti – Kako postići najviše od svog uposlenika?

31 avg 2017

Oduvijek ste se pitali gdje je granica između pametnog guranja radnika da postigne ono što ste sigurni da njegov kapacitet može dostići i stvaranja pritiska na radnom mjestu. Kao menadžer ste svjesni da morate imati sretne i motivirane radnike da bi postigli najbolje rezultate. Menadžeri moraju prihvatati poslovne savjete i izazivati djelatnike u područjima u kojima su najbolji te im pomoći da pridobiju znanja i vještine koje im trebaju da bi svoju predispoziciju pretvorili u snagu.

Nedavno istraživanje uglednog svjetskog časopisa „Forbs“[1] pokazalo je da tek 38 posto zaposlenih misli kako njihov menadžment iskreno brine o zadovoljstvu i dobrobiti zaposlenih.

Svjetski sajtovi su prepuni istraživanja i savjeta o tome zašto ljudi donose odluke o promjeni radnog mjesta, šta su izvori nezadovoljstva i kako je teško doći do kvalitetnih radnika. Prema jednom od zanimljivijih istraživanja, dobra polovina ispitanih izjavila kako nikada ne dobije pohvalu svojih menadžera za dobro obavljeni posao.

Entuzijazam i motivacija su od vitalnog značaja kod zaposlenika u nekoj kompaniji. Uvjerite se da su osobe koje zaposlite dovoljno motivirane da bi razvijale svoje vještine. Na početku poslovanja birajte zaposlenike koji su dovoljno fleksibilni kako bi zadovoljili različite potrebe u ranim fazama poslovanja. Promjena okoline može biti dinamična i donijeti neočekivane probleme. Zaposlenici moraju biti u stanju razmišljati izvan okvira kako bi pronašli rješenja. Trebaju znati kritički razmišljati, brzo donositi odluke, biti odani, pouzdani i pošteni. Nakon što sastavite savršeni tim, održavajte im motivaciju za rad jer su ključ vašeg uspjeha.

Motiviranje tima zaposlenika više je umjetnost nego nauka, ali evo nekoliko tehnika koje će povećati šanse za pronalaženje ispravnog načina:

 

  1. Fokusirajte se na širu sliku i svrhu
  2. Naglasite važnost procesa
  3. Prava osoba na pravom mjestu
  4. Nagrađujte uspjeh
  5. Za svakoga drukčiji pristup

Kako u kriznim vremenima motivirati zaposlenike?

Menadžeri moraju prihvatiti činjenicu da je tržište prostor stalnih i neminovnih promjena. Ostavimo li po strani vanjske i netržišne uzroke promjena (političke, demografske, sociološke, itd.) glavni proces promjena događa se na tržištu i unutar tvrtke. Stoga, motivacija ljudi za krizna vremena počinje još dok su vremena dobra, a uvjeti poslovanja povoljni.

550 milijardi

dolara se godišnje izgubi zbog neproduktivnosti radnika

[2]

U tom razdoblju odnosi menadžera s ljudima moraju biti korektni, komunikacija pristojna i razumljiva, a procedure jasno definirane, jer kad kriza “zakuca na vrata” menadžer koji nema “u džepu” barem tri rješenja već je izgubio dragocjeno vrijeme za kvalitetan odgovor.

Konačno, moramo razumijeti i samu bit krize. Ukoliko je ona samo financijska, onda je rješiva. U jednom razdoblju imate novaca, pa nešto odvojite za vremena kada tog novca nema i tu nema neke pretjerane mudrosti kada govorimo o rješenju. Financijska kriza je rješiva, samo se potrudite da ne trošite više nego što imate. No, kriza morala, etičnosti, nezainteresiranosti za nove ideje, neinventivnosti i loših međuljudskih odnosa teško je rješiva kriza. Ne postoji poduzeće, ma koliko veliko, koje može izbjeći stečaj ako su uzroci krize nabrojani razlozi.

Korištenje talenata i vještina jeste faktor kojeg ključni zaposleni visoko cijene. Motiviran radnik želi da da svoj doprinos i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom konkretnog radnog mjesta. Koliko ljudi može dati više od onog što trenutno daju? Puno, zato je potrebno dobro promisliti o njihovim vještinama, talentima i iskustvima.

[1] Izvor: https://www.forbes.com/sites/joshbersin/2014/03/15/why-companies-fail-to-engage-todays-workforce-the-overwhelmed-employee/#56f7c9ca4726

[2] Izvor: https://www.entrepreneur.com/article/246036/#56f7c9ca4726

 

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X