Marketing strategija i event management

4 mar 2019

„Uspjeti je lako. Samo učinite pravu stvar, u pravo vrijeme, na pravom mjestu.”

Od mnogih potencijalnih prednosti, glavni razlozi zašto se event management koristi pri implementaciji marketing strategije preduzeća su: unapređenje prodaje, povećanje svijesti o brendu, tržišno liderstvo i kredibilitet preduzeća na tržištu, uspostavljanje i razvoj poslovnih odnosa sa (potencijalnim) klijentima  i ažuriranje baze podataka sa novim kontaktima. Koju vrstu događaja će preduzeće izabrati da koristi, kao dio marketing strategije, zavisi od: veličine preduzeća, strateških marketing ciljeva preduzeća, planiranog proračuna i iskustva preduzeća pri upravljanju događajima.

Event management vs. Event marketing

Event management ili Upravljanje događajima jedan je od alata marketing komunikacije,  a može se pojaviti kao: konferencija za štampu, promotivni događaji sa ciljem poslovnog umrežavanja ili predstavljanja proizvoda/usluga itd. Upravljanje događajima uključuje: identificiranje ciljne publike tj. učesnika događaja, osmišljavanje koncepta događaja, koordiniranje tehničkih aspekata prije nego što se događaj pokrene i samo brendiranje događaja.

Event marketing je marketinški doživljaj brenda, usluge ili proizvoda putem promotivnih događaja. Obično uključuje izravnu interakciju sa predstavnicima brenda. Ne treba ga miješati sa upravljanjem događajima, što je proces organiziranja, promicanja i vođenja događaja. Sajmovi su jedan od primjera marketinškog događaja, a event marketing se smatra dijelom iskustvenog marketinga i sadržajnog marketinga.

Marketing strategija i upravljanje događajima

Iako je ne postoji ‘savršena’ marketing strategija koja će obuhvatiti sve događaje preduzeća, jer je ​​svaki događaj drugačiji i jedinstven je na svoj način, ipak postoje uobičajene marketinške taktike koje se mogu koristiti za postavljanje kalendara događanja koje će preduzeće realizirati kao dio marketing strategije.

Ukoliko je preduzeće strateški opredjeljeno da upravlja događajima na jedinstven način, to znači da se marketing strategija preduzeća treba očitovati u svim poduzetim promotivnim aktivnostima pri upravljanju događajima, bez obzira na tržište na kojem preduzeće djeluje. Preduzeće koje se na tržištu želi etablirati kao tržišni lider, pri organizaciji događaja i kroz sve aspekte planiranja događaja, potrebno je prezentirati lidersku poziciju preduzeća na tržištu.

 Kako planirati događaj?

 Više je različitih pristupa pri planiranju događaja, a neki od najznačajniji koraka su:

  • Definirati ciljeve za konkretan događaj – kada poznajete strateške ciljeve preduzeća, prije planiranja događaja, potrebno je osigurati da je svaki dio događaja optimiziran za uspješno ostvarenje strateških ciljeva preduzeća.
  • Organizirati tim – dodjeljivanjem pojedinačnih uloga članovima tima utvrđuju se odgovornosti i sprečava neadekvatno izvršenje planiranih aktivnosti tokom organizacije događaja.
  • Odrediti datum i lokaciju događaja – svaki događaj mora imati određen datum i mjesto prije nego što se izvrši njegova promocija i ovaj zadatak treba blagovremeno izvršiti.
  • Izraditi glavni plan i administrativne procese – detaljni vremenski plan je potreban kako bi se sve aktivnosti odvijale pravovremeno i to od pripremnih aktivnosti npr. kada se završava registracija učesnika, do aktivnosti na dan događaja npr. vremenska satnica tokom samog događaja, ali i način na koji će se pratiti planiranje, registracija, proračun, popis gostiju itd.
  • Utvrditi proračun – proračun treba sadržavati ​​procjene troškova za sve ključne stavke koje su definirane u glavnom planu događaja kao što su npr. troškovi putovanja ili smještaja za prezentatore itd.
  • Brendirati događaj – potrebno je osmisliti jedinstveni naziv za događaj, jer naziv događaja treba da privuče pažnju učesnika događaja, posebno u online medijima.
  • Uspostaviti partnerstva i sponzorstva – kada se u događaj uključe i druge interesne grupe (sponzori, partneri), oni imaju udjela u pomaganju promocije i uspjeha događaja.
  • Napraviti media plan – publicitet je potreban da bi se obezbjedio dovoljan broj učesnika na događaju, a može se kreirati putem uobičajenim odnosa sa medijima ili korištenjem poznatih kontakata, koji će preporučiti registraciju učesnika za događaj.
  • Odrediti proces evaluacije događaja – kada su definirani ciljevi za konkretan događaj, potrebno je utvrditi i način kako će se ocijeniti stepen uspješnosti realizacije događaja.

Učinkovita strategija marketinškog događaja

Strategija marketinškog događaja koja učinkovito promiče događaj ka ciljanoj publici može se podijeliti na: pred-događaj, lansiranje događaja, svakodnevni marketing i „zadnji poziv“. Tokom svih ovih faza, preduzeće treba vršiti podizanje svijesti ciljnog tržišta o konkretnom događaju. Pri tome je pojedine učesnike potrebno usmjeriti u fazu “svjesnosti” , dok će druge učesnike koji su već svjesni prednosti Vašeg događaja, biti potrebno potaknuti u faze kupnje i zagovaranja.

Neki od alata koje je preduzeće može koristiti pri implementaciji marketing strategije i upravljanju događajima su: popusti za rane prijave,web stranica prije događaja, blog sadržaji i postovi vođstva ili govornika na događaju, socijalne mreže, suradnja sa partnerima, plaćena promocija, email kampanja, priopćenje za javnost, preporuke sudionika, influencer marketing i telefonski pozivi klijentima.

Zaključak

Prema Event Marketing Report-u za 2018. godinu, koje je obuhvatilo gotovo 500 starijih marketinških stručnjaka, većina vjeruje da događaji čine jedinstveni i najučinkovitiji marketinški kanal za postizanje poslovnih ciljeva preduzeća. Stoga je event marketing dugoročna strategija za mnoge brendove, koja će se koristiti i u budućnosti.

Da bi event marketing bio uspješan alat za implementaciju marketing strategije preduzeća neophodno je tokom procesa evaluacije događaja ocijeniti stepen uspješnosti poduzetih aktivnosti i unaprijediti trenutni način upravljanja događajima.

 

Ne propustite poduzetničke vijesti i savjete

Ukoliko biste željeli mjesečno na svoj mail primati koristan sadržaj napisan iz svakodnevnih situacija vašeg poslovanja i iskustva, zabilježite to u obrascu.

X